Krakkó főtere

Krakkó főtere
Krakkó főtere a Mária-templom tornyából - fotó: Michał Bzowski

2015. április 12., vasárnap

"és egyáltalán: ne gyere el a temetésemre."

Feliks Netz versét már hetekkel ezelőtt kiválasztottam a költészet napjára - mert azt mondja ki, amit sokan gondolunk; mert Ady és József Attila szelleme is megjelenik benne, bár mai képekkel dolgozik; mert nemcsak Krakkó, hanem több más lengyel vidékkel együtt Szilézia és lakói is közel állnak hozzám, ott volt az idei Magyar-Lengyel Barátság Napja is; mert olyan szerző művét akartam választani, aki fontos a lengyel-magyar kapcsolatok szempontjából; mert tiszteletemet akartam leróni azok előtt, akik más nyelveken szólaltatnak meg fontos irodalmi műveket. Egy jó műfordító életét és vérét áldozza annak, akit fordít, és talán a legkeményebb szellemi munkát végzi annak érdekében, hogy úgy tűnjön, mintha a szerzőnek a fordítás nyelve lett volna az anyanyelve.

A sors azonban gonosz tréfát űzött velünk. Tegnapelőtt tettem közzé a verset, a hírfolyam ma reggel küldte szét. Erre most kaptam a hírt sziléziai ismerősömtől, hogy Feliks Netz ma, 75 évesen elhunyt..

Nyugodjék békében.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése